Τι είναι η φυσικοθεραπεία;

physiotherapyΗ φυσικοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με την φυσική αποκατάσταση της υγείας. Αξιολογεί , υποστηρίζει και αποκαθιστά τη φυσική λειτουργία και την απόδοση του ανθρωπίνου σώματος. Η φυσικοθεραπεία προάγει , υποστηρίζει κι αποκαθιστά όχι μόνο την σωματική αλλά και την ψυχολογική και κοινωνική υγεία. Η φυσικοθεραπεία είναι μια ξεχωριστή μορφή θεραπείας-φροντίδας η οποία μπορεί να γίνει είτε μεμονωμένα είτε σε συνεργασία με άλλους τύπους ιατρικής φροντίδας. Oταν υπάρχει συνεργασία με ορισμένες ιατρικές ή χειρουργικές μεθόδους, η φυσικοθεραπεία μπορεί να συμπληρώσει τις μεθόδους αυτές και να συμβάλει στην ταχεία επιστροφή στη φυσιολογική δραστηριότητα χωρίς επιπλοκές. Η φυσικοθεραπεία βασίζεται σε επιστημονικά δεδομένα τα οποία ανανεώνονται συνεχώς με τo πολύτιμο κομμάτι της έρευνας.

Πώς μπορεί να με βοηθήσει η φυσικοθεραπεία;
• Αναγνωρίζοντας το ακριβές αίτιο των συμπτωμάτων και θεραπεύοντας το.
• Αναγνωρίζοντας τις αίτιες και τους προδιαθετικούς παράγοντες.
• Παρέχει αποκατάσταση μετά από επαγγελματικά ατυχήματα και αθλητικές κακώσεις
• Παρέχει αποκατάσταση και εκπαίδευση πριν και μετά από χειρουργικές επεμβάσεις
• Παροχή ειδικού εξοπλισμού και συμβουλές για σωστή χρήση αυτού
• Παρέχει συμβουλές σε προγράμματα άσκησης

Επίσης:
• Τι πρέπει να περιμένω από την πρώτη μου επίσκεψη;
• Τι περιλαμβάνει μια συνεδρία

;
• Μπορώ εγώ να βοηθήσω και πώς;

Αναγνωρίζοντας το ακριβές αίτιο των συμπτωμάτων και θεραπεύοντας το.
Ο φυσικοθεραπευτής θεραπεύει μια μεγάλη ποικιλία παθήσεων χρησιμοποιώντας πολλές διαφορετικές τεχνικές. Σε μερικές περιπτώσεις , το αίτιο του πόνου και της δυσλειτουργίας είναι προφανές , αλλά μερικές φορές τα πράγματα δεν είναι τόσο ξεκάθαρα , ειδικά όταν τα συμπτώματα δεν είναι συγκεκριμένα η δύσκολο να περιγραφούν. Ο φυσικοθεραπευτής έχει στην διάθεση του ένα μεγάλο εύρος δοκιμασιών που μπορεί να εφαρμόσει για να εντοπίσει το αίτιο των συμπτωμάτων και να σχεδιάσει αποτελεσματικά το πλάνο θεραπείας.
Αναγνωρίζοντας τις αίτιες και τους προδιαθετικούς παράγοντες.

Ο φυσικοθεραπευτής δεν ενδιαφέρεται μόνο για το παρόν πρόβλημα του ασθενή αλλά και για τους παράγοντες οι οποίοι τον οδήγησαν σε αυτό. Παράγοντες όπως λάθος στάση , μυϊκές ανισορροπίες , λάθος εργασιακές συνθήκες και άλλες λανθασμένες συνήθειες μπορούν με την πληροφόρηση , την καθοδήγηση και την εκπαίδευση του φυσικοθεραπευτή να διορθωθούν. Το αποτέλεσμα είναι να μειωθεί στο ελάχιστο η πιθανότητα να συμβεί το ίδιο και στο μέλλον.

physiotherapy-5Παρέχει αποκατάσταση μετά από επαγγελματικά ατυχήματα και αθλητικές κακώσεις
Ο φυσιοθεραπευτής μπορεί να σας βοηθήσει να επιστρέψετε πιο γρήγορα στην εργασία σας η στον αθλητισμό εφαρμόζοντας προγράμματα αποκατάστασης και την κατάλληλη εκπαίδευση στο πώς να μην επαναληφθεί ο τραυματισμός.

Παρέχει αποκατάσταση και εκπαίδευση πριν και μετά από χειρουργικές επεμβάσεις
Αν έχετε χειρουργηθεί η πρόκειται να χειρουργηθείτε , ο φυσικοθεραπευτής είναι ειδικευμένος να εφαρμόσει προεγχειρητικά και μετεγχειρητικά προγράμματα για να σας κινητοποιήσει ξανά , χωρίς να επεκταθεί η διάρκεια νοσηλείας σας απρόσμενα.

Παροχή ειδικού εξοπλισμού και συμβουλές για σωστή χρήση αυτού
Ανάλογα με την εξέλιξη και την πορεία του ασθενούς χρησιμοποιείται και ανάλογος εξοπλισμός . Ο φυσικοθεραπευτής μπορεί να δώσει καθοδήγηση στην χρήση πολλών τύπων εξοπλισμού όπως νάρθηκες, βοηθήματα για το περπάτημα , αναπηρικά αμαξίδια , εργασιακός εξοπλισμός κτλ.
Παρέχει συμβουλές σε προγράμματα άσκησης
Εάν είστε της άποψης ότι πρέπει να είστε σε φόρμα για να είστε υγιείς τότε για να το επιτύχετε ο καλλίτερος τρόπος είναι μέσο ενός προγράμματος τακτικής άσκησης. Ωστόσο εάν ξεκινάτε για πρώτη φορά η δεν έχετε την απαιτουμένη εμπειρία είναι απαραίτητο να ζητήσετε καθοδήγηση από τον φυσικοθεραπευτή σας για να διαμορφώσει ένα πρόγραμμα ανάλογο των αναγκών σας κι να εξασφαλίσετε ότι δεν υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού.

physiotherapy-2Τι πρέπει να περιμένω από την πρώτη μου επίσκεψη;
Η πρώτη σας επίσκεψη στον φυσικοθεραπευτή αποτελεί μια περιεκτική και πλήρη αξιολόγηση του προβλήματος σας και της γενικότερης εικόνας σας (γενικότερο επίπεδο υγείας , στόχοι κτλ) . όπως θα περιμένατε από κάθε ειδικό στο χώρο της υγείας , έτσι και ο φυσικοθεραπευτής θα λάβει ένα πλήρες ιστορικό της παρούσας κατάστασης καθώς και προηγούμενων ιατρικών προβλημάτων . Την διαδικασία λήψης του ιστορικού την ακολουθεί η κλινική εξέταση όπου ο φυσικοθεραπευτής εφαρμόζει ειδικές δοκιμασίες κατάλληλες για να καθοριστεί το αίτιο του προβλήματος και οι δομές που συμβάλουν σε αυτό. Έπειτα ο φυσικοθεραπευτής αξιολογεί τυχών εξετάσεις (ακτινογραφίες , μαγνητικές τομογραφίες κτλ) . Τέλος ο ασθενής μαζί με τον φυσικοθεραπευτή συμφωνούν στην εφαρμογή ενός πλάνου θεραπείας το οποίο είναι το ιδανικότερο για να λυθεί το πρόβλημα του ασθενή με τον ασφαλέστερο και γρηγορότερο τρόπο .

Τι περιλαμβάνει μια συνεδρία

;
Ο φυσικοθεραπευτής χρησιμοποιεί μια μεγάλη ποικιλία από τεχνικές θεραπείας αναλόγως την περίπτωση , συμβάλλοντας στην μείωση του πόνου και τον συμπτωμάτων. Αντιμετωπίζοντας το αίτιο των συμπτωμάτων αρχίζετε να νιώθετε άμεση μείωση των συμπτωμάτων σε μικρή χρονική περίοδο.

physiotherapy-31. Αρθρική κινητοποίηση
(manual therapy)

• Για μείωση του πόνου
• Για βελτίωση της κινητικότητας και της λειτουργικότητας σε υποκινητικές και επώδυνες αρθρώσεις όπως της σπονδυλικής στήλης ή των άκρων (πχ. ισχίο ή ώμος) .
• Για σταθεροποίηση υπερκινητικών αρθρώσεων

2. Τεχνικές μάλαξης
Πολλοί πιστεύουν ότι οι τεχνικές μάλαξης είναι απλά το μασάζ που όλοι γνωρίζουμε υπάρχει όμως μια τεράστια ποικιλία τεχνικών οι οποίες αναφέρονται στην θεραπεία ειδικών περιπτώσεων όπως στην θεραπεία του μυοπεριτονιακού πόνου με την μέθοδο myofascial release, του λεμφοιδήματος με τεχνικές λεμφικής μάλαξης , ειδικές τεχνικές κινητοποίησης μαλακών μορίων και τεχνικές μυϊκής ενέργειας(muscle energy techniques).

physiotherapy-43. Φυσικά μέσα
Τα φυσικά μέσα αποτελούν τον μηχανικό εξοπλισμό τον οποίο μπορεί να χειριστεί ο φυσικοθεραπευτής για να επιταχύνει την διαδικασία της επούλωσης των ιστών.
Μπορεί επίσης να ανακουφίσει τον πόνο και το οίδημα.
Στα φυσικά μέσα συμπεριλαμβάνονται τα μαγνητικά πεδία , αναλγητική ηλεκτροθεραπεία (tens) , και τα κύματα υπερήχων .

4. Άσκηση και διατάσεις
Ανεξάρτητα από τις υπόλοιπες τεχνικές που θα χρησιμοποιήσει ο φυσικοθεραπευτής , δίνει συμβουλές για άσκηση ή/και για διατάσεις. Η άσκηση θα βοηθήσει στην αύξηση της κυκλοφορίας , στην αύξηση της κινητικότητας των αρθρώσεων , στην αύξηση του μυϊκού τόνου και της δύναμης , στην ανακούφιση του οιδήματος και του πόνου και στην γενικότερη βελτίωση της φυσικής κατάστασης του ατόμου.
Το πρόγραμμα διατατικών ασκήσεων θα βοηθήσει στην αύξηση του μήκους των μυών και στην γενικότερη βελτίωση της ελαστικότητας των ιστών επίσης προωθεί την επούλωση και τον σωστό προσανατολισμό των νέων αναγεννημένων ινών .

Μπορώ εγώ να βοηθήσω , και πως;
Για να επωφεληθείτε πλήρως από τις θεραπείες , είναι σημαντικό να διατηρείτε την συχνότητα των συνεδριών που έχετε προγραμματίσει με τον φυσικοθεραπευτής σας και να εκτελείτε τυχόν πρόγραμμα για το σπίτι το οποίο έχει σχεδιάσει για σας.

Φιλοσοφία μας:
Ανταποκρινόμαστε με συνέπεια, ευθύνη και αξιοπιστία στις διαρκώς αυξανόμενες θεραπευτικές απαιτήσεις του ασθενή και του συνεργάτη ιατρού, προσαρμοσμένοι στις εξελισσόμενες τεχνικές της φυσικοθεραπευτικής αποκατάστασης.

Βασική αρχή και επιδιωκόμενος στόχος μας είναι η πλήρης αποκατάσταση στο συντομότερο χρονικό διάστημα.
Χαρακτηριστικό γνώρισμα των παρεχόμενων υπηρεσιών μας είναι οι σύγχρονες τεχνικές αποκατάστασης (τεχνικές manual therapy – ενδυνάμωση – ιδιοδεκτικότητα) σε συνδυασμό με την χρήση επιλεγμένων φυσιοθεραπευτικών μέσων αξιολόγησης και θεραπείας.

Η αξιοπιστία και η υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών μας, διασφαλίζει την εμπιστοσύνη των συνεργατών ιατρών και των ασθενών μας.

Τι είναι η Φυσικοθεραπεία;
Η Φυσιοθεραπεία ή Φυσικοθεραπεία (ο σωστός όρος είναι φυσικοθεραπεία διότι αποτελεί τη θεραπεία με φυσικά μέσα) είναι το σύνολο των μεθόδων που χρησιμοποιούνται απο τον πτυχιούχο φυσικοθεραπευτή, ο οποίος αποτελεί τον εξειδικευμένο επαγγελματία, με στόχο την θεραπεία και τον περιορισμό συμπτωμάτων ασθενειών και παθολογικών καταστάσεων που είναι συνδεδεμένες με προβλήματα κινητικά.

Οι τομείς στους οποίους η φυσικοθεραπεία εφαρμόζεται είναι στην αποκατάσταση νευρολογικών παθήσεων, σε παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος, σε καρδιαγγειακές και αναπνευστικές νόσους.

Η αναφορά στον όρο φυσικοθεραπεία δε σημαίνει ότι θεραπεύεται η πάθηση αλλά πιο σωστά επιχειρείται η προσπάθεια επανεκπαίδευσης των φυσιολογικών κινητικών προτύπων τα οποία έχουν χαθεί εξαιτίας κάποιας διαταραχής.